Almora İle Yaptığımız Röportaj

Aşağa gitmek

Almora İle Yaptığımız Röportaj

Mesaj tarafından ░♥bunaliMelankolik░♥ Bir Çarş. Ekim 28, 2009 8:02 pm

Almora'dan Soner bizi kırmayarak sorularımızı yanıtladı.. Buyrun..

Almora’nın kuruluş hikâyesini öğrenebilir miyiz? Almora’nın anlamından biraz bahseder misiniz?

Almora’yı 2001 yılında hayata geçirdim. O tarihten bugüne kadar geçen süre içerisinde yurtiçi ve dışında yayımlanan albümler, e.p.ler ve bunun yanı sıra bir çok farklı sahnede yapılan performanslar ile geçti. Almora’nın anlamına gelecek olursak, Almora
Eznora kentinin bilge ozanıdır. Aslında bu benim şarkılarımda anlatmak istediğim şeyleri masalsı ögelerle anlatmama yardımcı olarak kurguladığım bir hikaye. Almora da onun kahramanı.

Senfonik Rock/Metal müziğin Türkiye deki sayılı isimlerin en yukarılarındasınız. Bu sizin daha iyi daha kaliteli işler yaptığınızı açıkça belli ediyor. Bu yere gelene kadar nasıl devrelerden geçtiniz biraz bahseder misiniz eminim ki hayranlarınız merak ediyorlardır?

Güzel yorumun için teşekkür ederim. Bugüne kadar yaptığım en önemli şey üretmek oldu. Bu yolda farklı farklı engellerle de karşılaştım ama sanırım içimdeki müzik yapma isteği her zaman güçlü geldi. Bu oldukça uzun bir yol ama ben bu yolun daha çok küçük bir kısmını yürüdüğümü düşünüyorum.

2002 yılında iki albüm çıkardınız
“Standing Still & Cyrano” ve “Gates of Time” bir yıl içerisinde iki albüm piyasaya vermek zor olsa gerek. İki albüm arasında ne gibi farklar vardı, alınan tepkiler nasıldı ve neden böle alel acele albüm fikrine kapıldınız piyasadaki bir boşluk mu ya da hissettiğinizi bir eksiklik üzerine mi?

Sanırım eksik bir bilgiye sahipsin. Bunlardan ilki (“Standing Still & Cyrano”) bir e.p. idi. Gates of Time ise bir albümdü. O dönemde gerçekten rock adına hiçbir şey kalmamıştı. Herkesin cesaretinin kırıldığı bir noktada cesur bir kararla çıkış yaptık. Ama sonuç çok iyi oldu ve Gates of Time’ın başarısından sonra başka yapımlar da çıkmaya başladı ve rock müzik ortamı hareketlendi. Ama burada bir acelecilikten söz etmek yanlış olur,çünkü yeteri kadar olgunlaştığını düşünmediğim hiç bir şeyi dinleyicilerin beğenisine sunmadım bugüne kadar.

2004 yılı sonlarında “Shehrâzad” albümünü piyasa çıkardınız ve Japonya da çok büyük ilgi gördünüz ve ülkenin efsanevi müzikal toplulugu “Takarazuka” tarafindan “Revue of Dreams” müzikalinde Ritchie Blackmore, Ronnie James Dio, Chris Impelliteri gibi ünlü müzisyenlerin eserleri ile birlikte Japonca olarak seslendirildi. Bu durum sizde tabiî ki mutluluk yaratmıştır... Bu olayı örnek alarak daha da kendinizi kamçılayıp iyi şeyler koşma gereği duyar mısınız yoksa aynı çizgiyi korur musunuz? Çünkü biliyorsunuz artık Avrupa ya ayak uydurma gibi bir huy oluştu bizde, ne düşünüyorsunuz?

Ben sadece içinden gelen şekilde şarkılarımı yazmaya devam edeceğim, tek bildiğim bu. Ülkemizde ve ülkemiz dışında bu beğeni sürer ya da sürmez, bununla çok da fazla ilgilenmiyorum açıkçası. Belli bir plan dahilinde albüm yapmıyorum çünkü.

Japonlardan gerçekten çok büyük ilgi görüyorsunuz. Kendi ülkenizden görmek istediğiniz ilgiyi başka bir ülkeden görmek nasıl bir his?

Aslında ülkemizdeki dinleyicilerimize haksızlık etmeyelim biz ülkemizde de önemli derecede ilgi görüyoruz. Bunun aksini iddia edersem nankörlük etmiş olurum. Bunun dışında yurtdışındaki dinleyicilerimizden de övgü ve destek görmek çok mutluluk verici

Japonya’da bu kadar fazla hayranınızın olmasını neye bağlıyorsunuz?

Aslında bunu bir kaç Japon fan’a sormak lazım Sanırım şarkılarım onların müzkal zevklerine hitap ediyor olmalı

Birçok ünlü grupla sahneyi paylaştınız “Dio, Therion, Opeth, Tankard, Kreator ve Pain of Salvation” Türk grubu olarak sizle gurur duyuyoruz. Peki, sahne atmosferi, izleyiciler, gelen tepkiler nasıldı?

Güzel yorumların için teşekkürler. Bu konserler güzel anlarla doluydu bizim için, çok iyi tepkiler aldık.

Albümler için kimlerle çalıştınız ve kayıtlar nerede oldu? Genelde albüm çalışmaları zor ve yorucu geçer bu zaman diliminden birkaç değişik anınız olduysa paylaşır mısınız?

Farklı stüdyolarda ve farklı isimlerle çalıştık, ancak şu ana kadar, mikslerde çalıştığımız isimler Mine Erkaya ve Serar Öztop.

İlk sahneye çıktığınızda neler hissettiniz? Seyircilerle iletişiminiz nasıl?

Ben ilk sahneye çıktığımda yanılmıyorsam yıl 1994 tü. Sahneye ilk çıktığımda dizlerimin titrediğini hatırlıyorum. Mekan tam olarak doluydu ve konser boyu gitarıma bakmıştım çalarken. J

Daha sonra tabii tecrübeye paralel olarak sahnede daha rahat davranıyor insan. Seyirci ile iletişime geçme konusunda sıkıntı yaşamıyor. Ancak hala konserlerden önce ciddi bir heyecan yaşıyorum.

Size müzik yapma ilhamını veren gruplar hangileri? Genel olarak dinlediğiniz, beğendiğiniz gruplar kimlerdir?

Ben 70-80ler rock ve metalini çok severim. Ancak müziğimdeki etki bakımından rock dışı branşlardaki yerli sanatçılardan etkilendiğimi söyleyebilirim. Ergüder Yoldaş, Modern Folk Üçlüsü, Ruhi Su, Klasik müzikteki Türk beşleri vb..

Fanzin, webzin, dergi gibi belli başlı ürünlerde neler dikkatinizi çekiyor? Yerli gruplara yeterince destek veriliyor mu yoksa dergi ya da webzine yabancı grup pazarında yok olup gidiyor mu?

Yerli Fanzin, webzin, dergi yerli gruplara yeterli destek var bence, ellerinden geleni yapıyorlar. Yerli grupların sorunu bir endüstrinin oluşmamasından kaynaklanıyor daha çok.

Peki, içinde olduğunuz piyasa için sizin görüşünüz nelerdir?

Dediğim gibi rock müzik halen belli bir kitle tarafından yaşatılıyor. Dinleyiciler, müzisyenler fanzinler vs.. Bir endüstri olmadığı için herkes bu yolda zorluklarla karşılaşmaya devam edecek bence. Bu zorluğa katlanabilenler devam edecek.

Almora dinleyen herkes cehennem geceleri'ni zaten biliyordur. Ama diyelim ki sizi ilk defa duymuş olan birine cehennem geceleri’ni nasıl anlatırdınız?

Bu şarkı birinci körfez savaşında ve sonrasında bombalar ve ambargo nedeni ile ölen veya sakat kalan çocukları anlatıyor. Ama dünyanın bugün geldiği noktada bu söylediklerimin bir faydası kaldı mı bilmiyorum açıkçası...

Cehennem geceleri parçanız favorilerim arasında yer almakta güzel de bir klibi var. Fakat biliyorsunuz ki bazı müzik kanalları metal grupları benimsemiyorlar ve klipleri yayınlamıyorlar bu tavır hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizi nasıl etkiliyor?

Teşekkürler. Evet bazı müzik kanalları bunu yapıyor. Müzik şirketlerinden para almadan o şirkete ait klibi yayımlamıyor. Tamamen ticari bir yaklaşım bu. Müzik ile ilgisini göremiyorum bu yaklaşımın. Ama bu tip bir ayrıma gitmeyen kanallar da var tabii. Bizim kliplerimiz de bugüne dek bu kanallarda yayımlandı ve yayımlanmakta. Diğerleri zaten hitap ettiği kitle bakımından zaten bulunmak isteyeceğimiz kanallar değiller.

Sizi örnek alan gruplar vardır muhakkak. Onlara başarılı olmaları için neler söyleyebilirsiniz?

İçlerinden gelen müziği yapmaları, bunda kararlı ve sürekli olmaları. Başka bir şeye gerek yok sanırım.

Dinleyicileriniz günlük yaşamınızı da merak ediyorlar, bize kısaca özet geçebilir misiniz, neler yapıyorsunuz?

Günlük yaşamımda bir şirkette Bilgi Teknolojileri bölümünde çalışıyorum. Oldukça yoğun bir iş. Onun dışında kalan tüm zamanımı eşim ve müziğimle geçiriyorum.

Röportajı okuyan hayranlarınıza en son ne söylemek istersiniz?

Onları seviyor ve desteklerini her zaman yanımızda hissetmek istiyoruz.

Bu röportajda bize zaman ayırdığınız için Matrock.Net olarak çok teşekkür ederiz. Son sözlerinizi alalım belki gözümüzden kaçırdığımız sizin eklemek istediğiniz bir şeyler vardır?

Ben teşekkür ederim ilginiz için. Tüm Matrock takipçilerine selamlar ve sevgiler.

Bu röportaı yapan SAYIN ALPAY BEY'e teşekkürlerimizi borç biliriz!

Sizin için almorayı bulduk (h)


Resimlerim


Beni Nasıl Tanırsın?


† Scréam Paradé †


Tingplate
__BeLLa__





† Scréam Paradé † isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
avatar
░♥bunaliMelankolik░♥
Bükemediğim bileki kırarım
Bükemediğim bileki kırarım

Mesaj Sayısı : 142
Kayıt tarihi : 24/10/09
25
Nerden : çorlu

Kullanıcı profilini gör http://emoturkey.forumotion.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz